Setlementti Kyröskoskela Foorumin päävalikko Setlementti Kyröskoskela
Setlementti Kyröskoskelan Keskustelufoorumi

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuinka tulla Setlementtiin työntekijäksi?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Setlementti Kyröskoskela Foorumin päävalikko -> Setlementin työntekijät
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tapsa Sementti
Ylläpito

LähetäLähetetty: To Kes 28, 2007 12:27    Viestin aihe: Kuinka tulla Setlementtiin työntekijäksi? Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Ajattelin valoittaa hieman tätä ehkä monille kuitenkin mielessä liikkunutta kysymystä?Mitä erikois ominaisuuksia vaaditaan jotta voi tulla töihin Setlementtiin? Cool No ei tummat lasit eivät suinkaan ole välttämättömät!!!!Juu,vitsihän se,eli eräs tärkeä ominaisuus on varmasti -HUUMORINTAJU-,miksi?Teemme työtä kuitenkin hyvinkin vaikeiden asioiden kanssa usein jolloin eräs keino hälventää epäilyksiä,auttaa ikäänkuin sen "Setlementti Sillan" rakentamista,joko kahden tai useamman ihmisen välille tai yksilön ja yhteiskunnan välille on ehdottomasti huumori.Myös työyhteisön yhteishengen luomisessa ja ylläpidossa on huumorilla tärkeä merkitys.~~EMPATIA:Kyky olla kiinnostunut toisista ihmisistä Heidän elämästään ja ongelmistaan,vielä mielellään niin että kokee myös itse olevansa vastaanottavana osapuolena,näissä tukihenkilö-mentori- ja koulutus tilanteissa,siksi Sosiaalisen kanssa käymisen taidot ovat äärimmäisen tärkeät.Meille on kuitenkin vuosien varrella tullut töihin myös henkilöitä jotka eivät ole omanneet edes taitoja tulla toimeen työyhteisönsä kanssa,kuinka voimme olettaa sen tapahtuvan Henkilön kanssa joka tarvitsee "hienotunteista ja hienovaraista" tukea elämässään päästääkseen eteenpäin,ikäänkuin toiselle tasolle ja jättääkseen ongelmansa olivat ne sitten millaisia tahansa taakseen.Lisäksi odotamme tietenkin erilaisia ammatillisia valmiuksia varsinaisilta työntekijöiltämme,riippuen työtehtävistä,mutta vapaa ehtoistyöntekijäksi olet varmasti tervetullut jo näillä edellä mainitsemillani ominaisuuksilla.Setlementti työntekijöille on olemassa myös erityinen Setlementtityöntekijän koulutus,joka tulee kysymykseen henkilöiden kohdalla joilla on jo työkokemusta Setlementeissä tapahtuvasta työstä..Olen toiminut vapaaehtoistyöntekijänä Setlementissä jo v:sta 1996 lähtien hyvin monenlaisissa tehtävissä ja hallituksen puheenjohtajanakin jo 1999 v:sta lähtien ja voin kyllä lämpimästi suositella Setlementtityötä kenelle tahansa joka haluaa kokea työnsä muunakin kuin työnä,tai haluaa lisää sisältöä vapaa aikaansa.Yksi hyvä vaihtoehto kaikenlaisten uusien trendi extreme ja urheilu lajien lisäksi on vapaa ehtoistyö.Tavata uusia ihmisiä,tuoda helpotusta jonkun elämään usein pelkällä läsnäolollaan on Minulle aika "Extreme kokemus"..Terv:Tapani. Laughing
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Setlementti Kyröskoskela Foorumin päävalikko -> Setlementin työntekijät Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa