|
Setlementti Kyröskoskela Setlementti Kyröskoskelan Keskustelufoorumi
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tapsa Sementti Ylläpito
|
Lähetetty: Ti Maa 10, 2009 2:16 Viestin aihe: Netti Yhteisöt. |
|
|
Millaisia kokemuksia sinulla on erilaisista netistä löytyvistä yhteisöistä?Kuulutko/kuuluitko johonkin itse,mitä pidät/pidit?Olen itsekin jo pidemmän aikaa osallistunut erilaisiin netissä käytäviin keskusteluihin ja pidän esimerkiksi Facebook yhteisöä hyvänä esimerkkinä positiivisesti toimivasta yhteisöstä,jossa toki on omat ongelmansa,jos ei ole hieman varautunut kaikkien palveluiden/ystäväksi pyrkijöiden suhteen.Eli jos et tunne ihmistä älä ota häntä facebook ystäväksesi ja kaikkien sovellutustenkaan kanssa ei kannata olla tekemisissä,mutta muuten erittäin positiivinen kokemus.Olen esimerkiksi "Facebook Frendi" kolmen neljästä kummilapsestani kanssa,kahden omista kolmesta lapsestani,veljeni ja useiden lähinnä nuorten sukulaisteni kanssa.Siis suosittelen lämpimästi em. varauksin,jos sinulla on aikaa moiseen.  _________________ Olen tavannut usein ihmisiä jotka ovat enkeleitä,eivätkä edes itse tiedä sitä,mutta kun siipiään on niin vaikea kätkeä.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tapsa Sementti Ylläpito
|
Lähetetty: To Maa 19, 2009 11:28 Viestin aihe: Töitä Nettiyhteisöistä? |
|
|
Uutinen Taloussanomista:
Nyt etsitään töitä jo Facebookista
Martti Kainulainen
Yhä useampi löytää uuden työpaikan yhteisösivustoihin kokoamiensa verkostojen avulla. Oletko sinä löytänyt uuden uran yhteisösivustolta? Kerro kokemuksesi ja vastaa kyselyymme.
Kommentoi
Taloussanomat
18.3.2009 17:00
Yhdysvaltalaisen verkkolehden Slaten mukaan työpaikkoja kannattaa etsiä nyt perinteisiä työpaikkailmoituksia ja niitä esitteleviä verkkosivuja syvemmältä.
Konsulttifirma CareerXRoadsin henkilöstöpäälliköille tekemän kyselyn mukaan vain 12 prosenttia uusista rekrytoinneista löydetään työpaikkailmoituspalveluista. Sen sijaan 27 prosenttia rekrytoitavista löytyy suositusten perusteella, Slate kertoo.
Lehden haastattelemien työnhakijoiden, rekrytoijien, rekrytointivalmentajien ja verkkoasiantuntijoiden mukaan työpaikkoja kannatta etsiä esimerkiksi yhteisösivustoihin syntyneistä verkostoista.
Edistyksellisimmät työnhakijat etsivätkin Slaten mukaan töitä esimerkiksi Facebookista, LinkedInistä ja Twitteristä.
Lehti kuitenkin muistuttaa, että uuden työn etsiminen yhteisösivustossa edellyttää hienotunteisuutta. Ystäviä ei esimerkiksi voi pyytää suosittelemaan itseään työpaikkaan, johon rahkeet eivät riitä.
Oma työnhaku ei saa myöskään tuntua tuttava- ja kontaktiverkostosta roskapostitukselta.
Omien verkostojen rakentaminen kannattaa myös aloittaa ajoissa – silloin, kun töitä vielä on.
Oletko löytänyt töitä Facebookin, LinkedInin, Twitterin, Jaikun tai jonkin muun yhteisöllisen verkkopalvelun avulla?
Kerro Taloussanomille omia kokemuksia työn etsimisestä verkon yhteisöpalveluissa osallistumalla uutisen kommentointiin. Vastaa myös päivän kysymykseen.
Mielenkiintoista,kuinka tämä "lama" saa ihmiset kekseliäksi..  _________________ Olen tavannut usein ihmisiä jotka ovat enkeleitä,eivätkä edes itse tiedä sitä,mutta kun siipiään on niin vaikea kätkeä.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|